fbpx

Επιμόρφωση στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας και Mentoring

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ :

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Βασικές Αρχές Επαγγελματικής Συμβουλευτικής- Διαδικασίες και Τεχνικές

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Βασικές Αρχές Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας (career management) και «καριεροσκόπιο»

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Επιστημονική προσέγγιση διερεύνησης των αναγκών, ικανοτήτων, δεξιοτήτων, κλίσεων και ενδιαφερόντων της ομάδας-στόχου

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Συμβουλευτική και επικοινωνία

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Συμβουλευτική σταδιοδρομίας Προγράμματα σχεδιασμού της σταδιοδρομίας (career planning) και προγράμματα σχεδιασμού διαχείρισης της σταδιοδρομίας (career management).

ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον: εμπόδια και προκλήσεις

ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Χτίσιμο του προσωπικού επαγγελματικού προφίλ (Personal Branding)

ΕΝΟΤΗΤΑ 8: Ανάπτυξη δεξιοτήτων δια βίου διαχείρισης σταδιοδρομίας – Οι αναγκαίες  δεξιότητες στο επαγγελματικό portfolio (New Skills Agenda)

ΕΝΟΤΗΤΑ 9: Μεθοδολογία Αντιστοίχησης των Προσόντων με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων (EEQFF)

ΕΝΟΤΗΤΑ 10: Οδηγίες σύνταξης βιογραφικού (europass) και συστατικής επιστολής

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα αφορά άτομα που σχεδιάζουν να ασχοληθούν με τη επαγγελματική συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Ακόμη ενδιαφέρει εκείνους που εξετάζουν νέες δυνατότητες σταδιοδρομίας ως στελέχη ΣΥΥ, ως επαγγελματικοί σύμβουλοι αλλά και σε όσους επιθυμούν μια αξιόλογη και αναγνωρισμένη επιμόρφωση από ένα ηγετικό φορέα του επαγγελματικού προσανατολισμού. Παράλληλα, απευθύνεται σε μελλοντικά στελέχη που θα απασχοληθούν σε θέσεις που αφορούν την κατάρτιση, την εκπαίδευση και την επαγγελματική εξέλιξη των ενηλίκων, σε εκπαιδευτικούς, σε εκπαιδευτές ενηλίκων, σε στελέχη και εμπλεκόμενους με τη διδασκαλία ενηλίκων σε προγράμματα δια βίου μάθησης καθώς και σε ψυχολόγους και αποφοίτους Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας που ενδιαφέρονται να εργαστούν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα αποσκοπεί μέσω των θεματικών του ενοτήτων να καταρτίσει τους εκπαιδευόμενους σε εμβαθύνσεις και δεδομένα που αφορούν σε:

  • Ειδική προσέγγιση για τη διερεύνηση των αναγκών, ικανοτήτων, δεξιοτήτων, κλίσεων και ενδιαφερόντων της ομάδας-στόχου.
  • Εξατομικευμένο επαγγελματικό προσανατολισμό/επαναπροσανατολισμό, με στόχο την καλλιέργεια ή/και ανάπτυξη τυχόν υφισταμένων επαγγελματικών δεξιοτήτων.
  • Κατάρτιση στην Επαγγελματική Συμβουλευτική με στόχο την πρόσκτηση γνώσεων για τη γόνιμη διάγνωση και σύζευξη των εκπαιδευτικών αναγκών
  • Προσομοίωση – real case studies

Το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα, έχει δομηθεί με βάση τις ανάγκες και τις απαιτήσεις στελεχών και επιστημόνων που επιθυμούν να απασχοληθούν ως στελέχη επαγγελματικής συμβουλευτικής & σύμβουλοι σταδιοδρομίας σε φορείς και δομές που εφαρμόζουν επαγγελματική συμβουλευτική ενηλίκων, ανέργων και νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας.

Μέσω του προγράμματος, η κατάρτιση στη συμβουλευτική που συνδέεται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό & επαναπροσανατολισμό αναφέρεται στην υποστήριξη η οποία βοηθά το άτομο να λαμβάνει αποφάσεις σε σχέση με την εκπαιδευτική και επαγγελματική του πορεία, να σχεδιάζει και να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τη σταδιοδρομία του, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις γνώσεις, τις ικανότητες, τις δεξιότητες, και τα ενδιαφέροντά του καθώς και τις συνθήκες της αγοράς εργασίας, σε όλες τις φάσεις της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής του διαδρομής. Επιπρόσθετα, μέσω πρακτικών γνώσεων (role playing, case studies κλπ) υπογραμμίζεται η ενίσχυση της προοπτικής μετάβασης των ωφελουμένων στην αγορά εργασίας, η έγκυρη και περιεκτική πληροφόρηση για ειδικότητες και συνθήκες στην αγορά εργασίας για τη συγκεκριμένη ειδικότητα και η ανάπτυξη/ενίσχυση δεξιοτήτων βάσει των προσόντων, ενδιαφερόντων και αναγκών των ωφελουμένων προσαρμοσμένα στις σύγχρονες απαιτήσεις της (ψηφιακής) αγοράς εργασίας.

Η αξιολόγηση του σεμιναρίου γίνεται με την εκπόνηση 10 θεωρητικών εργασιών που αναφέρονται σε θέματα ανοιχτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Μεθοδολογία Αξιολόγησης

  • Αρχική (μεθοδολογική ανίχνευση των πραγματικών επιμορφωτικών αναγκών και ενδιαφερόντων των συμμετεχόντων)
  • Διαμορφωτική (ενεργής συμμετοχή κάθε επιμορφούμενου στα θέματα και επιστημονικές δραστηριότητες που αναρτώνται στην πλατφόρμα μάθησης)
  • Τελική (ανατροφοδότηση και αξιολόγηση εργασιών και test αυτοαξιολόγησης).

Τo επιμορφωτικό πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας (e-learning) και περιλαμβάνει  πλήρες HANDBOOK για κάθε ενότητά του: E–books, πολυμεσικό υλικό (παρουσιάσεις, οπτικοακουστικό υλικό), πρόσθετο επιμορφωτικό υλικό (papers, ΦΕΚ, επιστημονικές-ερευνητικές ανακοινώσεις συνεδρίων, επιστημονικά άρθρα, εργασίες-δραστηριότητες και πλήρη βιβλιογραφία- δικτυογραφία).Επιπλέον, διαδραστική πλατφόρμα ασύγχρονης μάθησης (classroom) και συνεχή ανατροφοδότηση μέσω forum αυτής.