fbpx

Διοίκηση Εκπαιδευτικών μονάδων

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ:

Ενότητα 1: Εισαγωγή

Ενότητα 2: Ηγεσία και σύγχρονο σχολείο

Ενότητα 3: Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων

Ενότητα 4: Καινοτομία και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση

Ενότητα 5: Διαχείριση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

Ενότητα 6: Οργάνωση και οικονομική διαχείριση εκπαιδευτικών μονάδων

Ενότητα 7: Οργανωσιακή κουλτούρα και σχολικό κλίμα

Ενότητα 8: Εκπαίδευση – νομοθετικό πλαίσιο

Ενότητα 9: Διαχείριση συγκρούσεων στην εκπαίδευση

Ενότητα 10:Εκπαιδευτική Ψυχολογία και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Ενότητα 11:Ευρωπαϊκή Ένωση, Εκπαίδευση και Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Ενότητα 11: Διοίκηση της εκπαίδευσης / Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων

Ενότητα 12: Προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων

Ενότητα 13: Εκπαιδευτική ηγεσία

Ενότητα 14: Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικού

Ενότητα 15: Εκπαιδευτική αξιολόγηση και Αναλυτικά Προγράμματα

Ενότητα 16: Διαχείριση της διαφορετικότητας στα εκπαιδευτικά ιδρύματα

Ενότητα 17: Διαχείριση συγκρούσεων και αντιμετώπιση κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον

Ενότητα 18: Σχολική Τεχνογνωσία

Ενότητα 19: Ενδοϋπηρεσιακή Κατάρτιση (in-service training)

Ενότητα 20: Ενίσχυση της εξωστρέφειας της εκπαιδευτικής μονάδας

Στόχοι του προγράμματος

Α) Σε επίπεδο γνώσεων

  • Η κατανόηση βασικών εννοιών περί διοίκησης και ηγεσίας.
  • Η κατανόηση των χαρακτηριστικών, προσδοκιών και αναγκών των εκπαιδευτικών ως εργαζομένων και του ρόλου του διευθυντή/ηγέτη.
  • Η απόκτηση γνώσεων στα διάφορα μοντέλα διοίκησης.

Β) Σε επίπεδο δεξιοτήτων και ικανοτήτων

  • Η διαμόρφωση αντιληπτικής ικανότητας της ιδιαιτερότητας της εκπαίδευσης και του τρόπου άσκησης διοίκησής της.
  • Ικανότητα προγραμματισμού, σχεδιασμού και εφαρμογής πλάνου ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.
  • Η απόκτηση δεξιοτήτων στην υιοθέτηση αποτελεσματικών μοντέλων εκπαιδευτικής αξιολόγησης.

Γ) Σε επίπεδο στάσεων

  • Η απόκτηση κουλτούρας (των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης) αυτό-βελτίωσης μέσω της παρακολούθησης των εξελίξεων του ευαίσθητου χώρου της εκπαίδευσης, μέσω της συνεργασίας και δημιουργίας κοινοτήτων μάθησης (ψηφιακών και συμβατικών).
  • Η θεμελίωση της αντίληψης περί αναγκαιότητας «χτισίματος» ηγετών και όχι διαχειριστών της σχολικής μονάδας.

Το σεμινάριο απευθύνεται:

  1. σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση.
  2. σε υπηρετούντες εκπαιδευτικούς.
  3. σε σχολικούς συμβούλους & υποψήφιους σχολικούς συμβούλους.
  4. σε ενεργά στελέχη της εκπαίδευσης.
  5. σε άτομα που επιθυμούν να ενταχθούν στο χώρο της διοίκησης της εκπαίδευσης.
  6. σε άτομα που επιθυμούν να επικαιροποιήσουν τις γνώσεις τους σε θέματα εκπαιδευτικής διοίκησης και ηγεσίας.
  7. σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.
  8. σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση για την ένταξη τους στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. ΙΕΚ, ΣΔΕ).

Το σεμινάριο μοριοδοτείται με 0,5 μονάδες σύμφωνα με: NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4473/2017 ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ Ε.Κ.

Επίσης, το σεμινάριο μοριοδοτείται στις προκηρύξεις που αφορούν στην επιλογή διευθυντών και υποδιευθυντών σε δομές εκπαίδευσης ενηλίκων (ΣΔΕ, ΙΕΚ κτλ) και θεωρείται σημαντικό προσόν για τη διδασκαλία σε ιδιωτικούς φορείς που παρέχουν επαγγελματική κατάρτιση και επιμόρφωση σε ενήλικες.

Η αξιολόγηση του σεμιναρίου γίνεται με την εκπόνηση 10 θεωρητικών εργασιών που αναφέρονται στη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων.

Μεθοδολογία Αξιολόγησης

Αρχική (μεθοδολογική ανίχνευση των πραγματικών επιμορφωτικών αναγκών και ενδιαφερόντων των συμμετεχόντων)

Διαμορφωτική (ενεργής συμμετοχή κάθε επιμορφούμενου στα θέματα και επιστημονικές δραστηριότητες που αναρτώνται στην πλατφόρμα μάθησης)

Τελική (ανατροφοδότηση και αξιολόγηση εργασιών και test αυτοαξιολόγησης).

Τo επιμορφωτικό πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας (e-learning) και περιλαμβάνει  πλήρες HANDBOOK για κάθε ενότητά του: E–books, πολυμεσικό υλικό (παρουσιάσεις, οπτικοακουστικό υλικό), πρόσθετο επιμορφωτικό υλικό (papers, ΦΕΚ, επιστημονικές-ερευνητικές ανακοινώσεις συνεδρίων, επιστημονικά άρθρα, εργασίες-δραστηριότητες και πλήρη βιβλιογραφία- δικτυογραφία). Επιπλέον, διαδραστική πλατφόρμα ασύγχρονης μάθησης (classroom) και συνεχή ανατροφοδότηση μέσω forum αυτής.