fbpx

Διδακτική Μεθοδολογία στα ΣΔΕ & σε δομές Εκπαίδευσης Ενηλίκων

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Φιλοσοφία και Πρόγραμμα Σπουδών

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Η Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για τα ΣΔΕ

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας στην Ελλάδα

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Ο εκπαιδευτικός στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Ο εκπαιδευόμενος στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Διάγνωση αναγκών των εκπαιδευομένων

ΕΝΟΤΗΤΑ 8: Διαθεματικότητα και βιωματική μάθηση στα ΣΔΕ

ΕΝΟΤΗΤΑ 9: Η σημασία της Ομάδας

ΕΝΟΤΗΤΑ 10: Γραμματισμός και Πρόγραμμα Σπουδών των ΣΔΕ

ΕΝΟΤΗΤΑ 11: Διδακτικές μέθοδοι στα ΣΔΕ

ΕΝΟΤΗΤΑ 12: Σχεδιασμός διδακτικής ενότητας

ΕΝΟΤΗΤΑ 13Περιγραφική Αξιολόγηση στα ΣΔΕ

ΕΝΟΤΗΤΑ 14: Καλές Πρακτικές

ΕΝΟΤΗΤΑ 15: Συμβουλευτικές υπηρεσίες

Η εκπαίδευση και η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτών των δομών δια βίου μάθησης αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ποιοτική και αποτελεσματική λειτουργία του πεδίου της Δια Βίου Μάθησης. Είναι γνωστό ότι οι μεγάλες οικονομικές, τεχνολογικές, κοινωνικές, δημογραφικές και πολιτισμικές αλλαγές δημιουργούν νέες προκλήσεις που απαιτούν νέες μορφές μάθησης ώστε να ενισχύονται τα άτομα με γνώση και ικανότητες προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές και την ανασφάλεια που αυτές προκαλούν. Η σημασία του εκπαιδευτή συνεπώς αποκτά κεντρική θέση και ο ρόλος του κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικός, γι’ αυτό και χρειάζεται η ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων και ικανοτήτων στην καθημερινή διδακτική πρακτική.

Οι ενδιαφερόμενοι που θα λάβουν μέρος στο πρόγραμμα θα κατακτήσουν νέες εκπαιδευτικές δεξιότητες, θα εντρυφήσουν στο σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης διδακτικής ενότητας, θα εξοικειωθούν με βασικές αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων, θα   γνωρίσουν τον τρόπο λειτουργίας και τη δομή των ΣΔΕ, θα υιοθετήσουν νέες τεχνικές και μεθόδους διδασκαλίας που συνάδουν με το ρυθμό και τα χαρακτηριστικά του ενήλικα εκπαιδευόμενου, θα μελετήσουν τη δυναμική της ομάδας και θα έρθουν σε επαφή με τον τρόπο αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτή ενηλίκων και του εκπαιδευτικού του έργου.

Η συγκεκριμένη επιμόρφωση μοριοδοτείται και αποτελεί συνεκτιμώμενο προσόν σε Προκηρύξεις:

1. για Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) σε θέματα Σ.Δ.Ε.

2.Συμβούλων Σταδιοδρομίας στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) στα Σ.Δ.Ε.

3.Υποδιευθυντών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) σε θέματα Σ.Δ.Ε.

  1. Διευθυντώνστα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) σε θέματα Σ.Δ.Ε.

5. Σημαντικό προσόν επιλογής από Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (Κολλέγια, ΚΕΣ, ΚΕΚ, ΙΕΚ, Φροντιστήρια, ΚΔΒΜ)

Η αξιολόγηση του σεμιναρίου γίνεται με την εκπόνηση 10 θεωρητικών εργασιών που αναφέρονται σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας ΣΔΕ και δομών εκπαίδευσης ενηλίκων.

Μεθοδολογία Αξιολόγησης

  • Αρχική (μεθοδολογική ανίχνευση των πραγματικών επιμορφωτικών αναγκών και ενδιαφερόντων των συμμετεχόντων)
  • Διαμορφωτική (ενεργής συμμετοχή κάθε επιμορφούμενου στα θέματα και επιστημονικές δραστηριότητες που αναρτώνται στην πλατφόρμα μάθησης)
  • Τελική (ανατροφοδότηση και αξιολόγηση εργασιών και test αυτοαξιολόγησης).

Τo επιμορφωτικό πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας (e-learning) και περιλαμβάνει  πλήρες HANDBOOK για κάθε ενότητά του: E–books, πολυμεσικό υλικό (παρουσιάσεις, οπτικοακουστικό υλικό), πρόσθετο επιμορφωτικό υλικό (papers, ΦΕΚ, επιστημονικές-ερευνητικές ανακοινώσεις συνεδρίων, επιστημονικά άρθρα, εργασίες-δραστηριότητες και πλήρη βιβλιογραφία- δικτυογραφία). Επιπλέον, διαδραστική πλατφόρμα ασύγχρονης μάθησης (classroom) και συνεχή ανατροφοδότηση μέσω forum αυτής.