fbpx

Βασικές Αρχές Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ:

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Εισαγωγή

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Πολυπολιτισμικότητα και ανθρώπινα δικαιώματα

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στον ευρωπαϊκό χώρο – παραδείγματα

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Μοντέλα διαχείρισης της ετερότητας στην εκπαίδευση

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαπολιτισμική διαχείριση της ετερότητας

ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Πρακτικές διαπολιτισμικής διαχείρισης της ετερότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία

ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Η συμβολή της λογοτεχνίας στη διαπολιτισμική διαχείριση της ετερότητας

ΕΝΟΤΗΤΑ 8: Σχολική βία και πολυπολιτισμικότητα

ΕΝΟΤΗΤΑ 9: Διαπολιτισμικότητα – πολυπολιτισμικότητα και διαχείριση συγκρούσεων

ΕΝΟΤΗΤΑ 10: Η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας

ΕΝΟΤΗΤΑ 11: Διαπολιτισμική εκπαίδευση και διγλωσσία

ΕΝΟΤΗΤΑ 12: Στερεότυπα και προκαταλήψεις

Το σεμινάριο απευθύνεται:

  1. σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση.
  2. σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, νηπιοβρεφοκόμους, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι: ΑΕΙ Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ: Κοινωνικής Εργασίας, ΙΕΚ: Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, ΙΕΚ: Προσχολικής αγωγής, δραστηριοτήτων δημιουργίας & έκφρασης).
  3. σε σχολικούς συμβούλους.
  4. σε αδιόριστους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης
  5. σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.
  6. σε αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό με στόχο να διδάξουν την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό.
  7. σε εκπαιδευτικούς σε διαπολιτισμικά σχολεία και σχολεία ειδικής αγωγής.
  8. σε κοινωνιολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.
  9. σε υπηρετούντες στα Υπουργεία.
  10. σε δικηγόρους.
  11. σε διερμηνείς.
  12. σε όσους επιθυμούν να επιμορφωθούν σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με στόχο τη δυναμική τους ένταξη σε προσφυγικές δομές και «Κέντρα φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο».

Το σεμινάριο μοριοδοτείται με 0,5 μονάδες σύμφωνα με: NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4473/2017

Το σεμινάριο επιπλέον δύναται να μοριοδοτηθεί σε οποιεσδήποτε μελλοντικές προκηρύξεις προσλήψεων εκπαιδευτικών, οι οποίες απαιτούν την απόδειξη του αντίστοιχου γνωστικού αντικειμένου.

Η αξιολόγηση του σεμιναρίου γίνεται με την εκπόνηση 10 θεωρητικών εργασιών.

Μεθοδολογία Αξιολόγησης

  • Αρχική (μεθοδολογική ανίχνευση των πραγματικών επιμορφωτικών αναγκών και ενδιαφερόντων των συμμετεχόντων)
  • Διαμορφωτική (ενεργής συμμετοχή κάθε επιμορφούμενου στα θέματα και επιστημονικές δραστηριότητες που αναρτώνται στην πλατφόρμα μάθησης)
  • Τελική (ανατροφοδότηση και αξιολόγηση εργασιών και test αυτοαξιολόγησης).

Τo επιμορφωτικό πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας (e-learning) και περιλαμβάνει  πλήρες HANDBOOK για κάθε ενότητά του: E–books, πολυμεσικό υλικό (παρουσιάσεις, οπτικοακουστικό υλικό), πρόσθετο επιμορφωτικό υλικό (papers, ΦΕΚ, επιστημονικές-ερευνητικές ανακοινώσεις συνεδρίων, επιστημονικά άρθρα, εργασίες-δραστηριότητες και πλήρη βιβλιογραφία- δικτυογραφία). Επιπλέον, διαδραστική πλατφόρμα ασύγχρονης μάθησης (classroom) και συνεχή ανατροφοδότηση μέσω forum αυτής.